Livrare GRATUITĂ la comenzile de peste 200 de lei.

Comunicarea 2.0 (ediția a II-a)

38,00 lei-16% REDUCERE

270 de pagini, 13×20, softcover

În stoc

La douăzeci de ani de la apariția Facebook, dezbaterea despre impactul revoluției tehnologice digitale a atins cote intense, căci revoluția, în sine, a luat sfârșit, dar efectele ei proliferează. Astăzi, sistemele de inteligența artificială, algoritmii, Big Data, platformele digitale, înțelese drept cadre dominante ale vieții sociale și politice, au devenit elementele sine qua non pentru comunicarea publică. Polarizarea și tendințele de radicalizare, de închidere sub convingeri puternice, sunt influențate de platformele online, de acțiunea algoritmică, dar răspunsul nu stă doar în reglementare prin legi și nici în așteptarea unor noi tehnologii, care să remedieze condițiile comunicării politice. Comunicarea 2.0, ediție nouă, este o invitație la a trata realist pericolele, dar și posibilitățile transformării digitale continue.

Constantin Vică

 

Cartea Comunicarea 2.0 aflată acum la cea de a 2-a ediţie este concepută ca un manual pentru studenţii de la specializările din domeniul ştiinţe ale comunicării. Aceasta prezintă şi clarifică noțiuni și concepte noi lansate odată cu apariţia unor schimbări tehnologice din domeniul comunicării, cum ar fi inteligenţa artificială (AI). Autorul se îndreaptă spre anumite zone din comunicarea digitală urmărind mai ales arii cum sunt:

  • Comunicarea politică online,
  • Comunicarea prin platformele social media în jurnalism,
  • Comunicarea online şi democraţia,
  • Comunicarea şi marketingul de gherilă.

Într-o perioadă în care abundenţa informaţională a devenit derutantă şi poate deforma realitatea, acest volum permite cititorului să descifreze şi să înţeleagă corect anumite situaţii de comunicare pe care le întâlneşte în fiecare zi. În plus, clarificările terminologice ajută studenţii şi cititorii să aprecieze dimensiunea şi puterea comunicării online.

Georgeta Drulă

Antonio Momoc

Antonio Momoc este conferențiar doctor la Fa-cultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Uni-versitatea din București (FJSC-UB). A fost decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, în peri-oada 2020-2024, și director al Departamentului de An-tropologie culturală și Comunicare, între 2016-2020. Este licențiat în jurnalism (FJSC-UB) și în științe politi-ce (FSPA-UB); are un doctorat în sociologie (FSAS-UB) și două masterate, în științele comunicării (FJSC-UB) și în științe politice (SNSPA).
Este autor de cursuri la Universitatea din București: Introducere în Comunicare Online/Introducere în Comu‑ nicarea online și Transformarea Digitală, New media și Comunicare politică; Marketing politic; Publicitate elec‑ torală; Electoral Campaigns, Fundamente ale Științelor Sociale. În 2004 a fost selectat la o bursă de specializa-re în campanii electorale, în Amsterdam, la Amsterdam Maastricht Summer University-AMSU, unde a studiat relația dintre internet și democrație cu consilierii ameri-cani Phil Noble și Joe Trippi.
Împreună cu sociologul Zoltán Rostás a lansat, în 2007, la Curtea Veche, volumul de interviuri de istorie orală Activiștii mărunți (istorii de viață). În 2012, a pu-blicat la Curtea Veche cartea de autor Capcanele politi‑ ce ale sociologiei interbelice. Școala gustiană între carlism și legionarism, având la origini teza de doctorat O isto‑ rie politică a Școlii Sociologice de la București. Cu Zoltán Rostás a coordonat în 2013, la Curtea Veche, volumul de inteviuri Bișnițari, descurcăreți, supraviețuitori. În 2014 a publicat la Adenium studiul Comunicarea 2.0. New media, participare și populism. Împreună cu Ionuț Butoi, Adriana Ștefănel, Dan Podaru, a coordonat Ro‑ mânia protestelor. 2017. Piața Victoriei vs. Cotroceni, la Meridiane Publishing, Iași, 2019. Împreună cu Alexan-dra Bardan și Gheorghe Anghel a coordonat, în 2022 la Editura Tritonic, volumul Mass media din comunism pe înțelesul tinerilor.
Din octombrie 2010 până în martie 2013 a avut o bursă europeană FSE pentru o cercetare în domeniul științe ale comunicării când a investigat relația dintre populiști, dezinformare și new media. Ca bursier post-doctoral, a locuit câteva luni la Roma, în 2012, a cercetat la Universitatea LUISS „Guido Carli” sub coordonarea profesorilor Michelle Sorice și Leonardo Morlino și a utilizat rezultatele cercetării sale în cartea Comunicarea 2.0. New media, participare și populism, ediția din 2014, Adenium, Iași.
În 2013 a avut o bursă SUSI în SUA, la Ohio Uni-versity, E.W. Scripps of Communication. Acolo a studi-at jurnalism participativ și new media sub coordonarea profesorilor Mary Rogus, Hans Meyer, Bill Reader, Ja-tin Srivastava și Robert Stewart. În 2022 a avut o bur-să Fulbright la Ohio University, E. W. Scripps College of Communication, School of Journalism unde a stu-diat rolul media alternative în democrațiile contem-porane sub coordonarea profesorilor americani Edith Dashiel, Directoarea Departamentului Jurnalism și Jatin Srivastava, Directorul Institute for International Journa-lism. Volumul de față include rezultate din proiectul de cercetare Fulbright „The Role of Alternative Media in Contemporary Democracies”. A publicat în 2023, la Tritonic, cartea Comunicare politică și Internet. Populism și criza democrației liberale.
Antonio Momoc are o experiență media semnifica-tivă în jurnalism de radio, televiziune și online. Între 2017-2019 a moderat și realizat, la TVR Internațional, emisiunea Articolul VII. Între 2004-2010 a fost redactor și prezentator de emisiuni la Radio Info Pro, Media Pro; între 1997-2004 a fost reporter, redactor, prezentator de știri și realizator de emisiuni la Radio București, Societa-tea Română de Radio. A moderat emisiuni talk-show pe internet la Radio Lynx, în 2007-2008.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Comunicarea 2.0 (ediția a II-a)”

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comunicarea 2.0 (ediția a II-a)

38,00 lei

În stoc

COȘ DE CUMPĂRĂTURI 0

Adăugat la lista de dorințe